Plánujete vyrazit za prací a cestováním do zahraničí a nevíte, jakou agenturu si zvolit? Třeba vám s rozhodnutím pomůže právě článek od našeho klienta, který se rozhodl porovnat Czech-us s ostatními agenturami.
Určitě se vyplatí investovat do kvalitní agentury, která se na vás v průběhu léta nevykašle – například když nebudete mít vyhovující ubytování, nebo pracovní podmínky.
Pokud jste studentem a zajímáte se o program Work and Travel, tak jeden z rozhodujících faktorů, zda vyrazíte do zámoří, je určitě celková cena programu dané agentury.
Znám spoustu svých spolužáků z Vysoké školy ekonomické a z Vysoké školy tělesné výchovy a sportu Palestra, kteří jsou nadšení vizí práce v Americe a cestováním. Když jsem se jich ale na podzim ptal, jestli by se mnou vyjeli do USA za prací, tak uváděli, že je pro ně největším problémem zafinancovat program a letenky.
Já si však myslím, že pro normálního studenta, který má aspoň jeden den v týdnu volný na brigádu, to vůbec žádný finanční problém nepředstavuje.
V létě vyrazím už po šesté do Spojených států a bude to podruhé pracovně s agenturou Czech-us.
Czech-us versus ostatní agentury
Agentura, se kterou letím, nepatří mezi ty nejlevnější, které nabízí program Work and Travel, ale rozhodně nepatří mezi ty nejdražší. Myslím si, že cena, kterou platíte u Czech-usu, odpovídá servisu, informacím, instrukcím, materiálům a všem potřebným pokynům, co dostáváte nejen před odletem, ale také během vašeho pobytu v Americe, i po návratu.
Mám kamarády, co vyjeli se Student Agency a pracovali na Floridě jako plavčíci v Busch Gardens v Tampě. Byl jsem s nimi pravidelně v kontaktu a následně jsme porovnávali ceny a servis našich agentur.
Pokud pojedete se Student Agency, máte sice možnost být plavčíkem na Floridě, ale budete muset splnit narychlo plavčický kurz až v Americe a jen pár dnů od vašeho „start date“ a ani výběr bazénů nebude tak široký.
U Hudson Pool Management, pro které jsem minulé léto pracoval, nabízeli 80 bazénů pro plavčíky v New Jersey a já mohl být na přesčasy na různých bazénech a potkávat tak každý víkend nové lidi.
Určitě je proto hodně důležité, se kterými firmami agentury spolupracují.
Výhody Czech-usu
Pokud poletíte směr New York Area, tak máte s Czech-usem možnost výběru hned 3 zaměstnavatelů a je jen na vás, u kterého se budete hlásit.
Velkou výhodou je, že prekurz a kurz plavčíka děláte v Česku, a navíc i kurz Pool Operatora, kde vám vysvětlí, jak pracovat s bazénovou chemií, čímž získáte vědomosti nutné k údržbě bazénů a vířivek.
Moje sestra, která letěla v roce 2016 s jinou agenturou, měla možnost pouze jednoho zaměstnavatele v daném státě, kurz plavčíka dělala až v Americe a ohledně bazénové chemie nebyla zaškolena vůbec. O tohle to pak měla těžší – udržet si bazén čistý a morálku na bazéně není vždy snadné.
Porovnání poplatků
Pro zajímavost jsem udělal porovnání poplatků u Czech-usu, které jsem platil v roce 2017, a ostatních agentur tentýž rok.
Agentury v průměru (2017)
- Registrační poplatek: 2 500 – 4 000 Kč
- Vízový sponzor: 13 000 – 20 000 Kč (v závislosti na tom, zda vám práci sežene agentura, nebo si ji zajistíte sami)
- Kurz plavčíka: 6 000 – 10 000 Kč
- Vízum/Ambasáda: 3 500 + poštovné pasu zpět z ambasády
- Letenka: 12 500 – 15 000 Kč
Czech-us (2017)
- Účastnický poplatek: 3 500 Kč
- Programový poplatek (vízový sponzor Greenheart): 14 600 Kč
- Kurz plavčíka: 9 000 Kč
- Ambasáda: 4 300 Kč
- Zpáteční letenka do USA: 11 500 Kč
Rada na závěr
Na závěr bych shrnul, že se určitě vyplatí investovat do kvalitní agentury, která se na vás v průběhu léta nevykašle – například když nebudete mít vyhovující ubytování, nebo pracovní podmínky ☺.