Hosteska na začátku směny rozdělí všechny stoly v restauraci na tzv. sekce (sections) dle počtu číšníků na dané směně. Každý číšník má pak celý večer přidělených pár stolů, které obsluhuje. Po uvítaní a usazení, hostům rozdá menu, (případně dětské menu a pastelky), přinese příbor (pokud není nachystaný na stole) a představí specialitu dne. O všechno ostatní se pak postará číšník, který probere objednávací štafetu a hostům se po zbytek času věnuje. Hosteska si pak označí, ke kterému stolu hosty usadila a který číšník je bude obsluhovat. Samozřejmě je rozdíl, pokud při rotaci sekcí usadí jednomu číšníkovi 2x po sobě stůl se 6 hosty a druhému 2x stůl, kde sedí jenom pár. Je třeba zapojit matematiku i logiku 😀
Hosteska kromě toho přijímá rezervace stolu po telefonu, emailu nebo osobně, zapisuje hosty na „čekačku“ (wait list), vyvolává jména z „čekačky“, když hosté čekají na baru nebo v okolí (záleží na rychlosti rotaci stolů a kapacity restaurace), sleduje čistotu stolů, kontroluje toalety, pokud je potřeba i uklidí, zalévá kytky, přijímá objednávky sebou, doplňuje vybavení pultíku (hostess stand – viz foto).
Výjimečně se v roli hostesky, resp. hostesa objeví muž 🙂 no spíše je to holčičí pozice. Nutností je lepší English speaking skills a příjemné vystupování.
Užitečné fráze:
How many? How many are in your party?
Table for/ party of two/three/eleven guests.
Do you have a reservation?
May I have your name? Can I get your name?
Follow me please. Right this way.
It’s going to be about a 15-minute wait.