(Po-Pá: 9-15)

Když jsme my všichni na jaře roku 2020 prožívali novou životní realitu, kdy byly dokonce na čas uzavřeny hranice, asi by ani mě, ani Simču ve snu nenapadlo, že léto nakonec strávíme u moře a zažijeme jedny z nejlepších prázdnin našeho života.

Podařilo se nám získat práci ve známém turistickém resortu ve Španělsku, kam ročně přijíždí tisíce rodin z celé Evropy. Nejčastěji se setkáte samozřejmě se Španěly, poté Nizozemci, Němci nebo Brity.

holky ve spanelsku

Jak už bylo zmíněno, kemp je určen zejména pro rodiny s dětmi, díky pořádaným akcím se tam určitě nudit nebudou. Není to ale podmínkou, do kempu jezdí i mladí lidé, které láká stanování hned u moře. Tím se dostáváme k možnostem, jak a kde mohou klienti v resortu bydlet. Nejčastější volbou bývá vlastní ubytování v karavanu nebo ve stanech. Druhou možností je bydlení v mobile housu s veškerým vybavením. Třetí a poslední možností jsou luxusní vily a domky k pronájmu. Je to vlastně takové malé přímořské město s několika tisíci obyvateli.

Po úspěšných online pohovorech, které jsme měly přes whatsapp, konečně přišel den odletu a nám tak začalo naše letní dobrodružství. Jakmile jsme dorazily do kempu, čekal tam na nás už další český účastník programu – Ondra, který nám pomohl se rychle zorientovat. Už druhý den po příjezdu jsme dostali naše “horario” a mohly jsme se pustit do práce.

Míst a pozic, kde můžete v kempu pracovat, je hned několik. Já jsem měla to štěstí, že jsem byla vybrána jako obsluha baru Tropical na pláži a moje pracovní doba byla vždy až od 16:30h, díky tomu jsem tak mohla celé dny trávit na pláži. Naty takové štěstí neměla, jelikož pracovala v restauraci Terassa, kde měla přes den plné ruce práce, ale i to mělo své výhody. Končila v práci dřív a mezi směnami si mohla dopřát odpolední siestu.

Měla jsem čas užívat si sluníčka po celý den!

Práce

Mimo bar Tropical a restauraci Terassa, kde jsme s Naty pracovaly, se v kempingovém resortu nachází také bar Piscina, Splash bar, ten je určen zejména pro malé děti, je totiž plný tobogánů. Bar Carpa, kde jsou často pořádány koncerty a barbeque grilovačky, Chill out bar, restaurace Grill a mnoho dalších. Ačkoliv jsme měli každý své přidělené místo, občas se stalo, že jsme šli pomoci i jinam, kde to bylo zrovna potřeba. Měli jsme tak možnost vyzkoušet si práci po celém resortu.

Jak jsem už zmínila, má práce na baru Tropical začínala až odpoledne, měla jsem tak čas užívat si sluníčka po celý den. Na Tropical během dne obvykle nechodí moc lidí, za to večer je vždy plno. Konají se tam různé live koncerty a aktivity pořádané animátory. Jedinou nevýhodou bylo to, že kvůli aktuální situaci nás na baru pracovalo zhruba o půlku méně, než by mělo, cca 3 nebo maximálně 4, a proto to bylo často velmi náročné, především když se u baru konala nějaká událost. I přes to si ale myslím, že práce na baru Tropical je jedno z nejlepších míst, kde můžete v kempu pracovat. Nebo alespoň mně práce tam vyhovovala a bavila.

Na fotkách můžete vidět bar Tropical, který se nachází hned na pláži. Uprostřed jsme s holkami z Polska, které se mnou na baru pracovaly.

holky za barem ve Španělsku

Ohledně práce v restauraci Terassa, žádné lehárko to určitě nebylo. Na pohovoru jsem totiž řekla, že už nějaké zkušenosti v restauraci mám, proto jsem dostala zrovna tuto pozici. Kapacita restaurace je opravdu veliká a s tím je spojeno to, že Vás je na place 10 i víc. Obvykle jsou 3 až 4 lidi za barem, připravující nápoje a drinky, kávy a zmrzliny, další 4 lidé v restauraci a zbytek venku na terase. Největší “faena” bývá přes obědy, lidé si tak rezervují stoly už několik dní předem. Ze začátku jsem byla hrozně nervózní, zmatená a neustále jsem dělala chyby, což je naprosto normální. Několikrát jsem objednala úplně jiné jídlo, než které zákazníci chtěli, protože jsem jednoduše nerozuměla (i když jsem si myslela, že rozumím haha). V tom presu není moc času na dlouhé vysvětlování každého detailu, díky tomu vás to ale naučí pracovat rychleji a samostatně a než řeknete švec, vše budete umět nazpaměť. Určitě se nemusíte bát na cokoliv se zeptat, nikdo Vám za to hlavu neutrhne, chápou, že jste z cizí země a věci fungují všude jinak. Práce na Terasse mi taky dost pomohla rozmluvit se a zdvojnásobit mou slovní zásobu, španělští klienti umí být totiž někdy dost vymýšliví, co se jídla týče.

UBYTOVÁNÍ A STRAVA

V kempu je zajištěna strava a ubytování od zaměstnavatele. My jsme bydleli na budově F, které byla až na samém okraji kempu, takže cesta do práce nám vždy nějakou chvilku zabrala. (asi 15 minut, ale když zaspíte, jste tam klidně i za 5 minut, to mi věřte). Na pokoji jsou dvě palandy a bydlí se tradičně po čtyřech. V létě 2020 ale bylo v kempu méně zaměstnanců než obvykle, a proto jsme s Naty měly pokoj naštěstí jen pro sebe. Snídaně, obědy a večeře jsou pak v “comedoru”. Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že snídani jsme v comedoru měli asi jednou, protože se vydává jen mezi 7 – 8 ráno, a to jsme většinou všichni ještě spali. K obědu si můžete vybrat z několika jídel, ve většině případů jsou to ale jídla smažená nebo ryby, plátky masa, těstoviny, pizzy, burgery. Vždy si ale můžete dát i salát a chleba, který mě mnohdy zachránil, poněvadž po pár dnech na smažené vážně nemáte chuť, obzvlášť v tom horku. Často je tam také meloun a jiné ovoce, která vás osvěží. Navíc se v comedoru nachází automat na studené nápoje jen za pár eur. Kdykoliv si můžete zajít koupit něco k jídlu do menšího supermarketu v kempu, kde jsou ale ceny o trochu vyšší než normálně. Ale pozor, kvůli španělské odpolední siestě mezi 2-5 hodinou, mají skoro celé odpoledne zavřeno. Další možností je třeba dojít po pláži do ‘’Miami platja’’, kde si uděláte nákup za příznivější ceny. Bohužel na pokojích nejsou lednice, ale můžete poprosit někoho ze zaměstnanců, určitě se někde nějaká ta lednička najde.

Malá ukázka jídel z našeho “comedoru”.

jidlo ve španělsku

NOVÁ PŘÁTELSTVÍ

I přes to, že jsme se navzájem s nikým neznali, dokázali jsme se velmi rychle seznámit a vybudovat přátelství, která trvají až dodnes, kdy o tom píšeme. V kempu jsme se spřátelili s lidmi z různých koutů světa, jako například z Argentiny, Kolumbie, Portugalska, Maroka, Nizozemska USA, a nebo taky námi blízkého Polska. I když byla práce někdy náročná, vždy jsme se ji snažili užívat a smát se, aby nám rychleji utekla. Po práci jsme se scházeli s ostatními pracovníky na pláži nebo v baru, kde jsme často zůstávali až do pozdních ranních hodin. S tak skvělými přáteli jsme oslavili i mé narozeniny, které jsme si všichni moc užili. A dávejte bacha na to, co říkáte, narazily jsme i na Španěla, který žil nějakou dobu v ČR a uměl česky, to se vám to pak může pěkně vymstít 🙂

parta přátel ve španělsku

FUNNY STORIES

V práci jsme se jako nováčci nevyhnuli ani několika trapasům, a to ať už kvůli jazykové bariéře nebo naší nešikovnosti. Kamarád Ondra několikrát zaměnil význam českého slova KÁVA a španělského CAVA, které ačkoliv znějí stejně, mají naprosto odlišný význam. Káva se řekne španělsky “café” a “cava” je šumivé víno, takže když si někdo chtěl objednat “una copa de cava”, Ondra si myslel, že si zákazník objednává kávu, a proto jeho odpověď zněla, jestli kávu chce s mlékem nebo bez. Nebo jestli chce café cortado, café con leche nebo carajillo.Simče se zase jednou povedlo rozlít tác plný sangrií a piva po celém stole, po sobě a i po klientech. Naštěstí to ale byli mladí, milí francouzi, kteří jí i přes její nešikovnost, nechali ještě velké spropitné.

CESTOVÁNÍ

Každý týden jsme měli jeden den volna, někdy dokonce i dva. Vždy, když se nám poštěstilo mít den volna spolu, chtěli jsme ho strávit mimo kemp a procestovat okolí. Blízko resortu se nachází menší město Cambrils, kam jsme jezdili asi nejčastěji. Jezdí tam autobus přímo z kempu, ale může se stát, že se ho nedočkáte, jste přece jen ve Španělsku. V tomto případě si můžete v kempu zapůjčit i kolo a zároveň si i zasportovat – je to nějakých 30 minut. V Cambrils najdete mnoho restaurací, kaváren, obchůdků se suvenýry a jednu z nejhezčích pláží v okolí. Dále jsme navštívili Salou, které je proslulé především nočním životem, zaměstnanci z kempu do Salou jezdí za nejlepší párty. Bohužel v roce 2020 se nic neuskutečnilo.

Pár fotek z naše výletu do Salou během našeho “día libre”. Když jste ve Španělsku, Sangria k obědu nesmí chybět. 🙂

cestování po španělsku

Největším městem v blízkosti kempu je Tarragona, kde se nachází mnoho památek, ale také obchodní centra. Dostanete se tam jak autobusem s přestupem v Cambrils, ale také vlakem. Vždy se ale najde někdo v kempu, s kým se můžete domluvit a udělat si výlet autem.

null

Celkově je v okolí spoustu krásných míst, které byste měli navštívit. Bohužel jsme ale neměly k dispozici auto a ne vždy se na španělskou autobusovou dopravu dalo spoléhat. Jedním z takových míst, které stojí za to navštívit je zábavní park PortAventura, Niu de L’aglia Alcover, a nebo také poněkud vzdálenější vesnička v horách Siurana. Jednoho dne jsme také vyrazili na úchvatnou pláž Platja del Torn.

S kamarádem jsme měli možnost se podívat i do města Peñíscola, které je od kempu vzdálené asi hodinu a půl autem. Město leží na menším poloostrově obklopené mořem, jehož dominantou je hrad, ze kterého je krásný výhled na moře i město.

Nejde jen o letní brigádu, odnesete si zážitky na celý život

CENNÉ ZKUŠENOSTI A DOJMY

Práce ve Španělsku nám předala spoustu zkušeností. Především samostatnost – řadu věcí jsme si musely zařídit samy. Hned po příjezdu jste prakticky “hozeni do vody”, nikdo vám totiž nic moc nevysvětlí, tak se na to nespoléhejte. Dále jazykovou vybavenost – ačkoliv je možné se domluvit i anglicky, tak ne všichni v kempu anglicky umí a nebo chtějí anglicky mluvit. Ze začátku jsme se museli domlouvat “rukama nohama”, když jsme nevěděli nějaká slovíčka. Ale už během prvního týdne se rychle rozmluvíte, nic jiného vám totiž nezbývá. Za sebe musím říct, že když jsem přijela do kempu, nebyla jsem rozmluvená vůbec a moje slovní zásoba byla velmi chatrná. Ale po necelých 2 měsících ve Španělsku jsem se naučila mnohem víc než za celé 2 roky učení se z knížek.

Rozhodně můžeme práci v kempu jen doporučit. Nejen že máte možnost strávit několik měsíců u moře, užívat si sluníčka, ale zlepšíte si i jazyk, poznáte jinou kulturu a osamostatníte se. Nejde totiž jen o letní brigádu, odnesete si zážitky na celý život a to za to určitě stojí.

Pro nás to byla super zkušenost si vyzkoušet, jak to funguje v jiné zemi, poznali jsme hodně nových přátel nejen z celého světa, ale i od nás z České republiky a díky programu se z nás staly nerozlučné kamarádky i mimo Španělsko.

NATÁLIE MATÍKOVÁ A SIMONA VENKRBCOVÁ

Zaujal Vás program? Registrovat se do programu

Čtěte dále

Brigáda v Německu aneb skvělé léto u Bavorského moře

Po své první pracovní zkušenosti v Sasku jsem se rozhodl strávit léto v Bavorsku, které mě dlouhodobě lákalo moderními městy,… Více

Jak jsem si zkusila tři různé práce u jezera Lago di Idro

Pokud váháte nad prací v zahraničí, tak tenhle článek je právě pro vás. V tomto článku bych vás ráda seznámila… Více

Jak jsem odjela do Kanady s batohem na půl roku a zůstala dalších 7 let

Ahoj, jsem Markéta a od malička miluju cestování a poznávání nových kultur a zemí. Ráda plánuji, takže spousta mých cest… Více

Práce na Mallorce: Nekonečný přísun slunce a pozitivní energie

Pro úvod začnu tím, že jsem nikdy nebyla osoba, která by se viděla právě v hotelnictví, věděla jsem ale, že… Více

Chcete zasílat články
z našeho Blogu?

Kliknutím na tlačítko odeslat beru na
vědomí nezbytné zpracování osobních údajů.

© 2003-2024, Czech-us, v.o.s., Czech-us Work and Travel, s. r. o., Czech-us Studium v zahraničí, s.r.o., Czech-us Práce v zahraničí, s.r.o., info@czech-us.cz