Email od Pavla

Vážený pane Josífku,

reaguji na Vaši žádost o zaslání informací o dosavadním průběhu mé kulturně-pracovní stáže v Londýně zprostředkované Vaší agenturou.

Hned na začátku bych se chtěl omluvit, že jsem Vám tento email nezaslal již dříve. Ano, měl jsem spoustu jiných starostí, ale to mě neomlouvá, že jsem si nedokázal najít onu hodinku na sepsání tohoto poněkud rozsahově obsáhlejšího emailu.

I přes mírné počáteční obavy a nejistotu jsem se za pomoci koordinátorky Gábiny rychle „aklimatizoval“ a již první týden jsem díky registraci v jedné pracovní agentuře získal první londýnskou pracovní zkušenost, a to dokonce v samotných Abbey Road Studio’s, nahrávacích studiích Beatles.

Studia mě nadchla. Ona konkrétní nahrávací místnost, kde Beatles nahrávali, je dokonce zachována v původní podobě. Je zde tak možné (mimo jiné) vidět i původní klavír, na který zde hrával Paul McCartney. Přímo před studii se navíc nachází onen slavný přechod, který jistě každý zná z fotografie členů skupiny přecházející jej. Do Abbey Road Studií jsem byl později agenturou zaslán vícekrát a měl jsem tak díky tomu možnost obsluhovat na různých VIP akcích, slavnostních večeřích, koncertech a osobně tak potkat ku příkladu i britského zpěváka Jamese Baye, který je známý především svou písní ,,Hold Back The River“. Má účast na jeho živém vystoupení ten večer byla samozřejmostí. Abbey Road Studiím vděčím za opravdu krásné vzpomínky.

Kromě Abbey Road Studio’s jsem měl tu čest pracovat na různorodých akcích v centru Londýna – jmenovitě bych uvedl Oxford and Cambridge Club, Institute for Government (pár metrů od Buckinghamského paláce), Royal Institute of British Architects, Science Museum, Claridge’s Hotel, Institution of Engineering and Technology, Oriental Club, Hamyard Hotel. Poté jsem 3 týdny pracoval na velmi dobře placeném místě jako barman na recepci pojišťovací agentury Beazley, odkud jsem měl přes prosklenou část budovy pojišťovny překrásný výhled na Tower Bridge, City Hall, Shard a další londýnské turisticky atraktivní „památky“. Zde mne pak ale bohužel vystřídali, jelikož jsem se jim omylem prořekl o mém brzkém návratu do Čech, což je příliš nenadchlo. Během působení v této společnosti jsem si ještě o víkendech navíc přivydělával jako obsluha na honosných indických svatebních hostinách na úchvatných místech v okolí Londýna. Po zkušenosti ve společnosti Beazley jsem nastoupil na 2 týdny do (převážně reklamní) společnosti WTMS (Westbourne Terrace Management Services), kde momentálně pracuji. Mám zde na starost jak všechny zaměstnanecké kuchyňky na jednotlivých patrech, tak i přípravu jídla (baget, wrapů atp.) dle zákazníkovy představy. Práce je časově náročnější, ale jinak mi vyhovuje.

Co se týče ubytování, bydlím ve sdílené domácnosti s devíti dalšími Čechy a Slováky přes agenturu Bohemia World ve Walthamstow v severozápadní části Londýna. Domácnost je náročnější na údržbu, zato je tu ale skvělý kolektiv. Společně pořádáme grilování nebo stále něco podnikáme. Naposledy jsme podnikli výlet do Greenwich parku, odkud se nám naskytl uchvacující výhled na téměř celý Londýn. Nechybělo ani krmení veverky přímo z ruky a zpáteční cesta tunelem vybudovaným přímo pod Temží. Ve volném čase jinak obecně hodně cestuji. Rád se jen tak toulám po městě a nalézám tak překrásná místa, která s velkou oblibou zachycuji do fotografické podoby. Fotografií v Londýně a jeho okolí se mi podařilo až nečekané množství a na některé z nich jsem skutečně hrdý. Jinak trávím čas po práci zlepšováním své fyzické kondice v krásné posilovně na Tottenham Hale.

Dobu návratu do Čech jsem zvolil o týden dříve na 12. září. Tedy mi již zbývají pouhé 2 poslední týdny v Londýně, z čehož jeden je týdnem pracovním a druhý si nechávám už volným, abych stihl zařídit vše potřebné, řádně se rozloučil se všemi přáteli (a že jich není málo) a udělal menší nákupy.

Závěrem bych snad jen řekl, že tato kulturně-pracovní stáž splnila má očekávání, ba je dokonce předčila. Navázal jsem zde krásná přátelství a zažil až humorně-dojemné momenty. Milým potěším je pro mě i výrazné zlepšení mé angličtiny, kterou už ani jako cizí jazyk nevnímám. Navíc jsem získal částečně britský přízvuk, což je pro mě taková třešnička na dortu. Příští léto rozhodně nebudu sedět doma a také někam vyjedu. Tentokrát mám ale v plánu vzdálenější část světa, a to Ameriku.

Doufám, že byl email srozumitelný a přehledný. Nebojte se na mne prosím obrátit s jakýmkoliv dotazem či přáním o zevrubnější rozepsání některé části textu.

K emailu přikládám některé fotografie.

S přáním krásného dne

Pavel Skalák :)
(pobyt od 21. 6. – 31. 8. 2016)

Email od Petry

Už je to skoro týden, co jsem přijela do UK a čas tu letí neuvěřitelně rychle.

Let proběhl v pořádku a s ostatními jsme dorazili na zastávku Finchley Road, kde nás přivítaly Gabča a Lenka. Vysvětlily nám důležité věci, dostali jsme sim karty a poté jsme se rozjeli do agentur kvůli ubytování. Jelikož jsem počítala opravdu s tím nejhorším, byla jsem mile překvapená :D. Hned první den jsem se seznámila s ostatními členy domu, kteří mě hned vzali mezi sebe a první večer u skleničky vína jsme si povídali.

Už mám za sebou úspěšný pohovor v agentuře, kde mi nabídli práci v hotelu jako food service. Je to jednodenní směna, já bych raději full time job, ale pro začátek jsem ráda za každou nabídku. Tento týden mě čekají další pohovory a schůzka ohledně NIN a také si musím otevřít bankovní účet.

Také jsem se podívala do centra na slavného Big Bena a další památky.

Jsem z Londýna naprosto nadšená a těším se, co přijde dál.

Petra Kokešová
(pobyt od 21. 6. – 14. 9. 2016)

Kokešová

Email od Martina

Dobrý den,

posílám zprávu po dvou týdnech v Londýně. Omlouvám se, že píši až teď, ale dřív jsem neměl čas.

Let proběhl v pořádku, poté jsem dojel autobusem na domluvené místo, kde už na mě čekala Gábina. Sedli jsme si na kávu, zavolal jsem a domluvil jsem si pohovor pro získání NIN. Probrali jsme další organizační věci a jel jsem na ubytování.

Jsem ubytován v sharehousu s dalšími 8 lidmi, Čechy a Slováky. Ubytování jako takové je řekl bych přiměřené ceně. Není to žádný luxus, ale přežít se tu určitě dá. Co se práce týče tak první týden jsem byl v agentuře, která hledá zaměstnání lidem, většinou to bývají jednorázové práce v hotelech. Na této práci jsem byl třikrát. Paralelně s tímto jsem byl na pohovoru v indické restauraci, poté i na trial shiftu. Trial byl úspěšný a práci jsem dostal. To znamená že full time práci jsem měl v podstatě 10 dní po příjezdu, za což jsem rád. Jedná se o indickou restauraci v centru, v Covent Garden. Pracuji jako barback, pomáhám tedy barmanům za barem, umývám skleničky, připravuji jim ovoce, led, v podstatě všechno co potřebují. Kolektiv v práci je super. Jsou tam v podstatě jenom cizinci, největší část Italové, potom Maďaři, Rumuni, Španělé, Poláci, také Pákistánec a dívka z Nepálu. Za to jsem moc rád, protože přesně to jsem chtěl, potkat lidi z celého světa a mluvit s nimi anglicky. Práce jako taková není nijak těžká, pracuji 5 dní v týdnu, 2 dny mám volno.

Volný čas se snažím využívat k poznávání Londýna a přilehlých oblastí. Plánuji ale také výlet na víkend do Irska. Když bych měl říct něco o Londýnu, co mě zaujalo a co mě překvapilo, tak bych řekl, že se mi potvrdila nějaká má očekávání. To že je Londýn multikulturní město jsem věděl, ale to co jsem zažil, mě ohromilo. Líbí se mi, že je tady velká směsice různých lidí žijících pohromadě. Denně tu potkávám jak černochy, tak lidi v burkách. To se mi na tom hrozně líbí. Líbí se mi, že když jedu nočním autobusem z práce domů, začnu si povídat s náhodným člověkem, o kterém zjistím něco zajímavého.

Co se týče počasí, toho jsem se trochu obával, ale zatím je tady skoro lepší počasí než v České republice. To je ode mě asi všechno. Děkuji za příležitost sem vyjet, moc si to tu užívám a budu se snažit si to užít, jak nejvíc budu moci.

Přeji hezký den
Martin Černý
(pobyt od 5. 7. – 15. 9. 2016)

Email od Honzy

Do Anglie jsem přijel v úterý 6. 10. 2015, kvůli zavazadlům jsem volil dopravu autobusem, kterou bych už příště určitě nezvolil, rozhodně stojí za to obětovat pár kilo nákladu a ušetřit cca 15 hodin cesty.

Dojel jsem tedy kolem 11 ráno na Victoria Station v Londýně, s Gábinou jsem se měl potkat na Finchley Road. Cestu mi Michaela popsala už před odjezdem a navíc orientace v londýnském metru je velice intuitivní a neměl jsem žádný problém se na domluvené místo dostat.

Hned po setkání jsme s Gábinou volali na Jobcentre, aby mi přidělili mé NINo, měl jsem štěstí, někdo tam právě zrušil schůzku a tak jsem dostal pohovor hned na následující den. Poté jsme aktivovali britskou sim kartu a jeli jsme do kanceláře Bohemia Worldu, aby mi přidělili ubytování.

Z ubytování jsem měl trochu strach, ale jak se ukázalo, tak neoprávněně. Dostal jsem se na pěkný a čistý byt ve čtvrti Walthamstow. Bydlí tu většinou lidé, kteří už jsou v Anglii na stálo, takže se o byt starají jako o vlastní. Nejvíc mě zaujala prostorná kuchyně, ze které je výhled do zahrady, prostě něco úžasného.

Dalším krokem bylo hledání práce. Myslel jsem si, že první týden/dva budu jen chodit na pohovory a ve volném čase cestovat po Londýně, to jsem se ale zmýlil. Už ve středu mě vzali do personální agentury, která zprostředkovává zaměstnání v pohostinství, a tam mi hned na čtvrtek nabídli zkušební směnu v 5 hvězdičkovém hotelu The Dorchester. Ta proběhla v pořádku a na pátek jsem dostal další, tentokrát už placenou směnu. Netrvalo to tedy ani 3 dny a už jsem začal pracovat. Práce v tak luxusním hotelu se zcela liší od všeho, co jsem měl zatím možnost poznat, jejich smysl pro detail je neskutečný. Výhodou určitě je, že při obsluhování potkáte lidi nejrůznějších národností, a to jak z řad hostů (zatím jsem měl možnost obsluhovat např. při večeři, která se konala na podporu britsko-čínských vztahů, nebo na svatební hostině nigerijského páru), tak i mezi zaměstnanci, kdy jediným způsobem domluvy je angličtina, tím pádem vám nezbude než mluvit, mluvit a zase mluvit. Další výhodou je, že záleží čistě na vás, kolik hodin na týden si zvolíte, například tento týden jsem měl možnost odpracovat 50 hodin (ale když si zvolíte pouze třeba 30 hodin, nikomu to vadit nebude). Samozřejmě, bez chyby to také není. Nemáte smlouvu přímo se zaměstnavatelem, tedy nemáte nárok na dovolenou, sick days a příplatky na noční směny a víkendy, což je důvod, proč už jsem se ale s Gábinou domlouval, že mě bude posílat na další pohovory, abych získal v Anglii plnohodnotné zaměstnání.

Vzhledem k tomu, jak brzo jsem začal pracovat, jsem ještě neměl moc času podívat se po Londýně. Prošel jsem si jen obchody na Covent Garden a okolí mého nového bydliště, včetně Walthamstow Market, což je tržiště neuvěřitelné délky, kde se dá sehnat opravdu vše od ovoce a zeleniny, přes oblečení až po vodní dýmky. Nicméně na cestování budu mít určitě dost času v budoucnu, protože Londýn zatím rozhodně nehodlám opouštět.

Zatím si tedy opravdu nemám na co stěžovat a program Práce v UK mohu vřele doporučit. Nejčastějším strašákem bývají náklady na život v Londýně, strach z nich mi ale zatím přijde neopodstatněný, neboť i přes to, že mě hrozně lákají nové věci a každou chvíli narazím v obchodě na něco, co neznám a prostě musím vyzkoušet (v celém obchoďáku Sainsbury´s byla jediná mě známá značka Pilsner Urquell), zatím nemám žádný problém vyjít.

Závěrem bych chtěl poděkovat Michaele, za předodletovou asistenci, díky níž jsem už téměř přesně věděl, do čeho jdu a Gábině, za to, že má trpělivost s mými dotazy a požadavky a vždy mi ochotně poradí.

Jan Vacík
(přílet 6. 10. 2015, dlouhodobý pobyt)

Email od Jonáše

Dobrý den,

po příletu do Anglie, mě na určeném místě čekala Gábina a společně jsme jeli do ubytovací agentury, kde mi bylo přiděleno místo ubytování. Není to žádný luxus, ale člověk je stejně pořád v práci, takže potřebuje jen postel, ve které se dá vyspat. S Gábinou jsme hned druhý den domluvili schůzku ohledně NIN, probrali moje CV a hned další den jsem šel na pracovní pohovor v jedné rozsáhlé síti kaváren. Pohovor proběhl úspěšně a v úterý následujícího týdne jsem se měl dostavit na tzv. trial. Gábina neváhala a ještě mi domluvila několik pohovorů, kdyby to náhodou v to úterý nevyšlo. Ale vyšlo. Pracuju v Hyde Parku v Serpentine bar a kitchen a jsem nanejvýš spokojen! S Gábinou jsme stále ve spojení. Příští týden by mi měla přijít první výplata, tak jsem zvědavý.
Každopádně Londýn mě pohltil a nemůžu se ho nabažit.

Jonáš Kavčiak
(přílet 8. 6. 2015, dlouhodobý pobyt)

Jonáš

Naše klientka pro vás vytvořila blog a stránku na Facebooku.

Nezávazná registrace na události zde:

Registrujte se na událost právě teď! Upozorníme vás na konání, budeme vám zasílat relevantní informace a budeme vám držet místo.

Klinutím na tlačítko "Zaregistrovat na událost" se neregistrujete do programu, ale k odběru novinek!

Přejděte na událostiK tomuto programu pořádáme i webináře. Registrujte se zde

Líbí se Vám program? Můžete se nezávazně registrovat do programu

Kontaktujte koordinátora programu:

Michaela Siberová
Práce ve Velké Británii Michaela Siberová: 777 961 760

Získejte novinky o studiu a práci v zahraničí na e-mail